Zobrazeno: 496x

Více o stavbě...

  • Urbanistické řešení

    Hlavním smyslem navržené stavby bylo dosažení bezpečného průchodu pro pěší od nově postaveného chodníku podél fary až za stávající silniční most. Parametry stávajícího silničního mostu spolu s nutností zachovat jeho historickou hodnotu nedovolovaly bezpečný pohyb pěších osob. Součástí stavby bylo i doplnění sítě veřejného osvětlení. Jako nejbezpečnější řešení byla vyhodnocena stavba paralelní lávky. Stavba jako taková neznamená výrazný zásah do urbanismu daného území, ovšem výrazně zlepšuje stávající řešení.

  • Architektonické řešení

    V dané lokalitě byla po úpravě jasně vymezena komunikace pro pěší, čímž došlo k jejímu zkulturnění a odstranění stávajícího stavu, kdy nebyl prostor pro pěší nijak vymezen a prolínal se s prostorem pro automobilovou dopravu a tím docházelo k neuspokojivému vnímání této lokality. Vzhled stávajícího historického mostu nebyl dotčen, paralelní lávka byla navržena s co největší snahou o jeho respektování při nutnosti dodržování současných zejména bezbariérových předpisů a požadavků správce mostu.

  • Dispoziční řešení

    Lávka – půdorysně je lávka vedená v oblouku s návazností na již existující chodníky, mostovka je provedena v konstantním podélném sklonu cca 1,5 %, průchodná šířka je 1,5 m, délka cca 28 m, lávka je uvažována jeho dvoupruhová obousměrná, hodnoty zatížení jsou navrhovány dle norem pro mosty pro pěší.

    Chodníky – nově jsou z obou stran navázány na lávku pomocí dlážděného chodníku šířky min. 1,5 m, který je na jedné straně ukončen u místní účelové asfaltové komunikace a na straně druhé podél domu čp. 48 navazuje na novou autobusovou zastávku a na chodník podél fary.

  • Konstrukční a materiálové řešení

    Železobetonová konstrukce lávky z U průřezového tvaru písmene T je uložena na 4 betonových podpěrách, založených na mikropilotách. Mostovka šířky 1,5 m je železobetonová, nosná konstrukce zábradlí výšky 1,1 m je ocelová s taktéž ocelovou výplní, největší rozpětí je cca 13 m, celková délka mostu je cca 28m. Nové chodníky jsou dlážděny betonovou dlažbou do lože štěrkodrti, signální a varovné pásy jsou provedeny v příslušné červené slepecké variantě. Na chodníku slouží jako vodící linie chodníkový obrubník, vyvýšený nad dlažbu o 6 cm.

Proč by tato stavba měla, dle přihlašovatele, získat nejvyšší odborné ocenění

Stavba lávky výrazně přispěla k bezpečnosti pěších při současném vysoce efektivním zpracování návrhu.

Generální partner

  • Banner

Hlavní partner

  • Banner

Premium partner

  • Banner
  • Banner

Mediální partner

  • Banner
  • Banner

Vypisovatelé

  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner

Spolek stavba VysočinySpolek stavba Vysočiny

Martin Pertl
předseda 

e-mail: info@stavbavysociny.cz
tel.: 737 555 677

Stavba Vysočiny zastřešuje soutěže:

Nahoru