Zobrazeno: 311x

Více o stavbě...

  • Urbanistické řešení

    Stavba řešila rekonstrukci 450metrového úseku silnice II/350 v Přibyslavi těsně za železničním mostem směrem na obec Šlapanov. Důvodem byla demolice dvou silničních mostních objektů v nevyhovujícím technickém stavu. Jednalo se o most přes řeku Sázavu a most přes výtok z Jablonecké vodní nádrže. V celém úseku byl položen nový asfaltový povrch a modernizovaný úsek se plynule napojil na silnici v místě křížení se silnicí III. třídy na Dolní Jablonnou. Stavba vyšla na 72 milionů korun a necelými dvěma miliony korun se zapojilo i město Přibyslav, které má ve svém vlastnictví přilehlý chodník.

  • Architektonické řešení

    Silnice II/350 byla rozšířena na kategorii S 7,5/50. Směrové řešení v maximální možné míře kopíruje původní trasu. Výškové řešení bylo drobně upraveno, zejména z důvodu převedení stoleté vody Q100 v místě mostu přes Sázavu, kde byla niveleta přizvednuta o 0,75 m. Před výstavbou mostu přes řeku Sázavu došlo k pročištění koryta a úpravě směrových poměrů řeky ve spolupráci s Povodím Vltavy, a. s. Most má šikmou délku přemostění 33,43 m, délka mostu je 46,013 m, délka nosné konstrukce je 39,01 m. Výška mostu nad terénem je 4,75 m a šířka mostu 11,1 m. Normální zatížitelnost 32 t. Chodník na mostě je šířky 2,30 m s vyloženou častí výšky 0,60 m a šířky 0,25 m. Součástí stavby je nová zárubní zeď v délce 31,6 m. Délka mostu přes potok je 11,5 m, délka přemostění 5,5 m.

  • Konstrukční a materiálové řešení

    Rekonstrukce silnice byla částečně provedena formou recyklace za studena s využitím stávajícího materiálu a částečně provedením nové konstrukce vozovky. Mostní objekt přes řeku Sázavu je jednopólová rámová konstrukce se spřaženou ocelobetonovou rámovou příčlí a železobetonovými monolitickými rámovými stojkami. V patách rámových stojek jsou železobetonové monolitické základové pasy, které jsou založeny na mikropilotech. Rámová příčel je spřažená ocelobetonová konstrukce z ocelových nosníků proměnné výšky. Zárubní zeď je železobetonová monolitická, založená na mikropilotech. Na pravé straně je na mostě a křídlech osazen železobetonový monolitický chodník. Most přes potok je založen na železobetonových monolitických pasech a nosnou konstrukci tvoří železobetonová monolitická deska.

Proč by tato stavba měla, dle přihlašovatele, získat nejvyšší odborné ocenění

Modernizovaný úsek silnice mezi Přibyslaví a Šlapanovem podstatně zlepšil jízdní komfort pro řidiče i cestující veřejnou dopravou, zároveň v maximální míře respektuje místní přírodní podmínky i napojení na stávající úseky silnice II/350.

Generální partner

  • Banner

Hlavní partner

  • Banner

Premium partner

  • Banner
  • Banner

Mediální partner

  • Banner
  • Banner

Vypisovatelé

  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner

Spolek stavba VysočinySpolek stavba Vysočiny

Martin Pertl
předseda 

e-mail: info@stavbavysociny.cz
tel.: 737 555 677

Stavba Vysočiny zastřešuje soutěže:

Nahoru