III/3525 od I/38 do Stříteže - rekonstrukce
Na stavbě se podíleli
Přihlašovatel | Kraj Vysočina |
---|---|
Majitel | Kraj Vysočina |
Provozovatel | Krajská správa a údržba silnic Vysočiny |
Hlavní projektant | Pragoprojekt a.s., Praha |
Hlavní zhotovitel | Skanska DS a.s., Brno |
Více o stavbě…
Jedná se o rekonstrukci silnice v oblasti průmyslové zóny v katastrálním území obce Střítež u Jihlavy. K rekonstrukci silnice bylo nutno přistoupit zejména z důvodu toho, že silnice vykazovala značné únavové trhliny, asfaltové směsi na okrajích silnice byly položeny bez podkladních vrstev a šířkové uspořádání komunikace neodpovídalo dnešnímu provozu. Tato oblast se poměrně rychle rozvíjí, zejména výstavbou a rozšiřování firmy JIPOCAR, zřízením areálu celního úřadu a v současné době probíhá rozšíření restaurantu Tři Věžičky. Došlo zde v poslední době k výraznému nárůstu těžké nákladní dopravy a prognózy předvídají další nárůst.
Silnice byla provedena v kategorii S 7,5/50, šířka jízdního pruhu je 3 m. Úprava vozovky byla řešena v úseku cca 30 m od středu křižovatky se silnicí I/38 až na začátek obce Střítež v celkové délce 955 m. Došlo k sanaci a rozšíření krajnic a menším úpravám směrových a výškových oblouků. Rekonstrukce proběhla za úplné uzavírky silnice v úseku od sjezdu u Celního úřadu a Jipocaru do Stříteže. V úseku od křižovatky se silnicí I/38 po sjezd u Celního úřadu a Jipocaru byla rekonstrukce řešena za podpory firmy JIPOCAR, která umožnila převedení dopravy v tomto úseku po jejich areálu, čímž bylo možno urychlit realizaci stavby a zajistit vyšší bezpečnost dopravy i pracovníků stavby. V rámci stavby silnice byly osazeny obrubníky pro budoucí zřízení jednostranných chodníků od sjezdů Celní úřad - JIPOCAR do Stříteže. V úseku od křižovatky se silnicí I/38 ke sjezdům Celní úřad-JIPOCAR byl zřízen pouze odvodňovací žlab, protože zde nebylo možno položit silniční kanalizaci z důvodu odchylky v položení STL plynovodu. Výstavbu chodníků bude zajišťovat obec Střítež.
Ve stávající vozovce byl zjištěn dehet, jehož likvidace vyžaduje značné náklady. Z tohoto důvodu byla zvolena recyklace vozovky za studena. Výběrem této technologie došlo k vyřešení problému s odstraněním asfaltových vrstev s obsahem dehtu a byly rovněž využity stávající konstrukční vrstvy vozovky k výstavbě nového krytu.
Stavba byla spolufinancována z prostředků SFDI.