II/347 Světlá n. S. – D1, 2. stavba: úsek Kejžlice – Čejov

Zobrazeno: 1971x

Více o stavbě...

  • Urbanistické řešení

    V intravilánu byla respektována trasa ve stávajícím vedení mezi uliční zástavbou. Stavba byla v extravilánu začleněna do krajiny s vedením převážně ve stávající trase s narovnáním směrových oblouků s doplněním výsadby vegetace náhradou za stromy kácené v místech směrových úprav oblouků.

  • Dispoziční řešení

    Začátek stavebních úprav je na začátku obce Kejžlice (ve směru Světlá nad Sázavou – Humpolec). V obci Kejžlice respektuje trasa původní vedení komunikace. V trase mezi obcemi Kejžlice a Čejov došlo ke směrovým a výškovým úpravám vedení trasy z důvodu nevyhovujících poloměrů původní trasy. Stavební úpravy končí na začátku obce Čejov, před křižovatkou se silnicí III/34770. Šířkové uspořádání bylo navrženo a provedeno v návrhové kategorii S 7,5 se šířkou zpevnění 6,50 m. Šířkové uspořádání je následující: šířka jízdních pruhů 2x 3,00 m; šířka vnějších vodících proužků 2x 0,25 m; šířka nezpevněné krajnice 2x 0,50 m (v úsecích se směrovými sloupky 0,75 a v úsecích se svodidly 1,00 m).

  • Konstrukční a materiálové řešení

    Konstrukce vozovky byla navržena a provedena pro třídu dopravního zatížení III a návrhovou úroveň porušení D1). Konstrukce vozovky silnice II/347 byla úseku extravilánu provedena takto: asfaltový koberec mastixový modifikovaný SMA 11+ 40mm; asfaltový beton pro ložnou vrstvu ACL 16+ 60 mm, asfaltová beton pro podkladní vrstvu ACP 16+ 50 mm; mechanicky zpevněné kamenivo MZK 170 mm (pro spojení uvedených vrstev byly aplikovány infiltrační a spojovací postřiky); štěrkodrť fr. 0-63 ŠD 230 mm. Zemina v podloží byla vyměněna a z části zlepšena vápněním.

    V průtahu obce Kejžlice byla po odfrézování stávajících asfaltobetonových vrstev provedena recyklace za studena v následující nové konstrukci: asfaltový koberec mastixový modifikovaný SMA 11+ 40 mm; asfaltový beton pro ložnou vrstvu ACL 16+ 60 mm; recyklace stávajících konstrukčních vrstev za studena R—mat 200 mm, RS 0/63 200 mm (mezi vrstvami byl proveden spojovací postřik.

Díky citlivému zásahu do vedení trasy převážně v úseku extravilánu a začleněním do krajiny přinesla stavba zkvalitnění provozu mezi Světlou nad Sázavou a Humpolcem. Stavba tak přispěla ke komfortu a dostupnosti dálnice D1 ve směru od Světlé nad Sázavou.

Tomáš Pípal, Kraj Vysočina

Generální partner

  • Banner

Hlavní partner

  • Banner

Premium partner

  • Banner
  • Banner

Mediální partner

  • Banner
  • Banner

Vypisovatelé

  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner

Spolek stavba VysočinySpolek stavba Vysočiny

Martin Pertl
předseda 

e-mail: info@stavbavysociny.cz
tel.: 737 555 677

Stavba Vysočiny zastřešuje soutěže:

Nahoru