II/602 Velké Meziříčí - Jabloňov

Zobrazeno: 2563x

Na stavbě se podíleli

PřihlašovatelKraj Vysočina
MajitelKraj Vysočina
ProvozovatelKrajská správa a údržba silnic Vysočiny, příspěvková organizace, Jihlava
Hlavní projektantIng. Oldřich Hrazdíra, Dopravoprojekt Brno, a.s., Brno
Druhý projektantIng. Rudolf Drnec, Silniční projekt spol.s r.o., Brno
Hlavní zhotovitelSpolečnost II/602 hr. kraje – Pelhřimov
Druhý zhotovitelEUROVIA CS, a.s., Praha
Třetí zhotovitelPorr a.s., Praha

Více o stavbě…

Urbanistické řešení

Stavba II/602 hr. kraje – Pelhřimov, 4. stavba – úsek č. 1 je součástí postupně rekonstruovaného a homogenizovaného tahu páteřní komunikace II/602 napříč celým Krajem Vysočina západovýchodním směrem od Pelhřimova po hranici s Jihomoravským krajem (cca k Velké Bíteši).

Tato stavba obsahovala dvě části. První část stavby představovala rekonstrukci původní silnice II/602 ve stávající trase mezi obcemi Jabloňov a Velké Meziříčí. Druhou částí stavby byla přestavba stávající stykové křižovatky silnic II/602 a III/03719 (která slouží pro veškerý provoz k EXITU 141 na D1) na okružní křižovatku ve východní části města Velké Meziříčí.

Architektonické řešení

Hlavními objekty stavby byla rekonstrukce silnice II602 v délce cca 3,9km a výstavba čtyřramenné okružní křižovatky. Součástí stavby bylo vybudování tří gabionových zárubních zdí, jednoho přesypaného mostu přes potok Vodra a přeložky dotčených inženýrských sítí. V rámci stavby byly provedeny hospodářské sjezdy, vegetační úpravy a rekultivace opuštěných úseků kolem silnice II/602.

Dispoziční řešení

Prvním hlavním objektem byla rekonstrukce silnice II/602 v délce 3 912m a v kategorii S9,5/70. Stavba spočívala zejména v jednostranném rozšíření komunikace, převážně vlevo, a rekonstrukci povrchů.

Druhým hlavním objektem byla přestavba stávající tříramenné stykové křižovatky na čtyřramennou okružní křižovatku s vnějším průměrem R=25m se středovým nepojížděným zatravněným ostrovem o průměru R=17m. Čtvrté (zatím nevyužité) rameno křižovatky představuje zárodek budoucího JV obchvatu města Velké Meziříčí.

Dalšími významnými stavebními objekty byly tři gabionové zárubní zdi s hřebíkovými stěnami o délkách 128m, 65m a 25m a proměnné výšce 1-4,5m. Posledním významným objektem bylo nahrazení stávajícího klenbového mostu přes potok Vodra novým přesypaným mostem z vlnitého plechu o světlosti cca 2,5m a délce cca 32m.

Zbylými stavebními objekty byly sjezdy na pozemky, překládka vodovodu, uložení chrániček Rowanet, vegetační úpravy a rekultivace rušených úseků původní komunikace.

Realizace stavby proběhla v období 08/2014 – 09/2015. Stavba byla uvedena do předčasného užívání 31.8.2015. Celkové náklady stavby byly 112,133.025Kč (z toho stavební náklady 105,124.562Kč).

Konstrukční a materiálové řešení

V extravilánu mezi obcí Jabloňov a městem Velké Meziříčí byla rekonstrukce silnice II/602 provedena v kategorii S9,5/70, a která v maximální možné míře respektovala stávající trasu a stávající silniční pozemek. Nová konstrukce vozovky v rozšíření má celkovou tloušťku 600mm (z toho tři hutněné asfaltové vrstvy tvoří 200mm, zbytek tvoří mechanicky zpevněné kamenivo a štěrkodrť).

Zárubní zdi jsou tvořeny gabionovými koši o výšce 1,0m a 0,5m vyskládanými na bet.podklad v proměnné výšce 1,0-4,5m ve sklonu 5:1. Svah za nimi je zajištěn ocelovými kotvami a stříkaným betonem tl.200mm vyztuženým KARI sítěmi – tzv.hřebíkové stěny.

Pro přesypaný mostní objekt je použita roura z vlnitého plechu MultiPlate MP 200 s povrchovou úpravou.

Konstrukce okružní křižovatky v intravilánu města Velké Meziříčí má obdobnou konstrukci jako vozovka v navazujícím úseku o celkové tloušťce 540mm (z toho tři hutněné asfaltové vrstvy tvoří 180mm, zbytek tvoří mechanicky zpevněné kamenivo a štěrkodrť).

Názor přihlašovatele: Proč by tato stavba měla získat nejvyšší odborné ocenění?

Stavba splnila svůj hlavní účel – došlo jednak ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy při příjezdu do Velkého Meziříčí ve směru od Velké Bíteše v extravilánu a současně i ke snížení rychlosti a zklidnění dopravy (vlivem okružní křižovatky) při příjezdu do intravilánu města Velké Meziříčí. V neposlední řadě je součástí této stavby jedna z největších okružních křižovatek v Kraji Vysočina a díky netradičně vyskládaným gabionovým konstrukcím spolu s přesypaným mostem je tato stavba velice vhodně začleněna do okolní krajiny.

Facebook-Logo-2048x2048

Generální partner

  • Banner

Hlavní partner

  • Banner

Premium partner

  • Banner
  • Banner

Mediální partner

  • Banner
  • Banner

Vypisovatelé

  • Banner
  • Banner
  • Banner
  • Banner

Spolek stavba VysočinySpolek stavba Vysočiny

Martin Pertl
předseda 

e-mail: info@stavbavysociny.cz
tel.: 737 555 677

Stavba Vysočiny zastřešuje soutěže:

Nahoru