Obchodně-logistické centrum ACO Stavební prvky, Jihlava
Na stavbě se podíleli
Přihlašovatel | JMA stavební, spol. s r.o., Jihlava |
---|---|
Majitel | ACO Stavební prvky spol. s r.o., Přibyslav |
Hlavní architekt | Ing.arch. Heinz Fischer, Mnichov |
Hlavní projektant | Kollitsch & Stanek s.r.o., Ing. David Mundil |
Hlavní zhotovitel | JMA stavební, spol. s r.o., Jihlava |
Více o stavbě…
Kompletní výstavba obchodně-logistického centra firmy ACO Stavební prvky spol. s r.o. v Jihlavě.
- Skladová hala – zastavěná plocha: 1 730 m2
- Administrativní budova zastavěná plocha: 447 m2.
- Venkovní skladová plocha: 8 125 m2
- Počet parkovacích míst: 36 OA, 4 NA
- Provoz ve 2 směnách, 30 zaměstnanců v administrativě a 7 zaměstnanců ve skladu.
Jedná se o novostavbu logistického areálu – skladová hala a venkovní skladovací plochy – realizované v území dnes nezastavěném, určeném k zástavbě územním plánem města Jihlava jako průmyslová zóna.
Zdůvodnění potřeby stavby a její umístění
Stavba řeší problematiku skladování a přepravy produkce železobetonových stavebních prvků pro odvodňovací systému z mateřského závodu ACO, Stavební prvky spol. s r.o. Přibyslav. Umístění záměru v dané lokalitě bylo vybráno s ohledem na dobrou dopravní dostupnost jak z výrobního závodu, tak z dálnice D1.
Stručný popis technického a technologického řešení stavby
Údaje o realizaci stavby pro potřeby oznámení dle zákona č. 100/2001 Sb., v platném znění jsou převzaty z projektu pro územní řízení „Logistický areál ACO Jihlava", zpracovaného firmou Art PROJEKT Jihlava spol. s r.o., Minoritské náměstí 11, Jihlava, listopad 2006.
Jednalo se o výstavbu logistického areálu firmy ACO v Jihlavě – Pávov na pozemku č. 404/1 a 404/4 k.ú. Pávov. Pozemek pro stavbu východní stranou přiléhá ke staré silnici Antonínův Důl – Pávov, ze které je i komunikačně napojen. Areál se skládá z dvoupodlažní administrativní budovy, na kterou navazuje jednopodlažní skladová hala, před administrativní budovou je parkoviště pro 36 osobních automobilů, na severní straně skladové haly je parkoviště pro 4 nákladní automobily a nakládací rampa. Z jižní strany skladové haly je venkovní skladovací plocha cca 8000m2. Areál je po obvodu oplocen, vjezd do areálu přes automatickou bránu.
Stavební objekt – administrativní budova
Administrativní budova je řešena jako dvoupodlažní objekt přistavěný ke skladové hale z východní strany. Provozně je se skladovou halou propojen dveřmi z II.NP, jehož podlaha je na stejné úrovni jako podlaha skladové haly. Půdorysné rozměry 13,47 x 33,20 m. Světlá výška podlaží 3,20 m. Železobetonový monolitický skelet s obvodovým pláštěm ze sendvičových betonových panelů s tepelnou izolací. Střecha pultová krytá fólií (Vedatec). V I.NP je velkoprostorová kancelář, čajová kuchyně s barem, další 2 kanceláře a denní místnost, hygienické zázemí pro zaměstnance. Z této části je vstup do skladové haly. Před administrativní budovou a severně od ní je parkoviště pro 36 osobních automobilů. Vytápění je řešeno ústřední teplovodní z vlastní malé kotelny na zemní plyn – instalovaný výkon 80 kW. Větrání nucené i přirozené okny. Osvětlení denní i umělé.
Stavební objekt – skladová hala
Skladová hala je řešena jako jednopodlažní objekt přistavěný k západní stěně administrativní budovy. Provozně je s ní propojen dveřmi z II.NP administrativní budovy, jehož podlaha je na stejné úrovni jako podlaha skladové haly. Půdorysné rozměry 52,10 x 33,20 m. světlá výška haly je 10,35 m. Halu tvoří železobetonový montovaný skelet s obvodovým pláštěm ze sendvičových betonových panelů s tepelnou izolací. Střecha pultová krytá fólií (Vedatec). Hala je přístupná z venkovního prostoru 2 vraty ze severní i jižní strany. K severní straně je přestavěna nakládací rampa. Ve střední části východní strany haly budou 2 výklenky směrem do administrativní budovy pro umístění vysokozdvižných vozíků.
Venkovní a sadové úpravy, oplocení
V rámci projektu je řešeno komunikační napojení areálu v severovýchodním rohu areálu ze silnice Antonínův Důl – Pávov. Příjezdová silnice šířky 6m je navržena z asfaltového betonu ve skladbě vhodné pro provoz těžkých kamionů. Chodníky a plochy parkovišť pro osobní automobily jsou navrženy ze zámkové dlažby. Navrženo je 36 parkovacích stání pro osobní automobily (2 parkovací stání pro imobilní osoby) a 4 parkovací stání pro kamiony. Venkovní skladová plocha je navržena s asfaltovým povrchem ve složení stejném jako příjezdová komunikace (pro těžký provoz). Nezastavěné a nezpevněné plochy budou ozeleněny a budou na nich provedeny sadové úpravy. Oplocení areálu je řešeno z plotových panelů s pletivem povlečeným PVC ufrněných na ocelových sloupcích. Pro vstup (vjezd) do areálu je osazena automatická brána.
Názor přihlašovatele: Proč by tato stavba měla získat nejvyšší ocenění?
Stavba je architektonicky vyvážená se zajímavými stavebními prvky. Hlavní objekt nového logistického centra je tvořen ze dvou částí a to z jednopodlažní skladové haly a dvoupatrové administrativní části. Obě tyto části jsou opticky spojeny v jeden celek použitím stejného materiálu na obvodovém plášti a to ocelových vlnitých plechů kladených horizontálně s povrchovou úpravou v odstínu RAL 9006. Stavba je osazená uprostřed zeleně a i přesto byl kladen důraz na citlivý zásah do přírodní krajiny. Stavba by mohla získat nejvyšší odborné ocenění, protože je architektonicky i realizačně zajímavou a zdařilou průmyslovou halou.