Silnice II/403 Urbanov - rekonstrukce mostů ev.č. 403-007 a 403-008
Na stavbě se podíleli
Přihlašovatel | Kraj Vysočina |
---|---|
Majitel | Kraj Vysočina |
Provozovatel | Krajská správa a údržba silnic Vysočiny |
Hlavní zhotovitel | Mitrenga - stavby, spol. s r.o., Brno |
Druhý zhotovitel | COLAS CZ, a.s. |
Více o stavbě…
Jedná se o rekonstrukci dvou železobetonových mostů na silnici II/403 v obci Urbanov. Mosty byly vystavěny ve 30. letech minulého století a jejich technický stav byl velmi špatný.Rekonstrukce spočívala v demolici původních mostů a výstavbě mostů nových. Původní šířka komunikace na mostech: 5,3 - 5,5 mNová šířka komunikace na mostech: 7,0 m silnice mezi obrubami, jednostranný chodník o šíří 1,5 m.
Původní délka úpravy komunikace: 64 m byla vzhledem k velmi špatnému stavu navazující komunikace rozšířena až po křižovatku v obci Urbanov v celkové délce cca 210 m.
Mosty
SO 201 a SO 202 - použitá technologie - ocelová flexibilní konstrukce tzv. tubosider (SO 202 rekonstrukce mostu ev.č. 403-008 - původně byla navržena železobetonová rámová konstrukce, na základě řízení o změně stavby před jejím dokončením byla použita technologie ocelové flexibilní konstrukce)
Most ev.č.403-007:
- délka mostu - 3,14 m
- rozpětí mostu - 2,57 m
- celková výška mostu - 4,07 m
Most ev.č.403-008:
- délka mostu - 6,10 m
- rozpětí mostu - 5,61 m
- celková výška mostu - 4,49 m
Přehled významných stavebních objektů:
- SO 101 Úprava komunikace
- SO 201 Most ev.č. 403-007
- SO 202 Most ev.č. 403-008
Změnou technologie mostní konstrukce mostu ev.č. 403-008 došlo k výraznému zkrácení termínu výstavby (ze 4 měsíců na 10 týdnů). Tato skutečnost umožnila realizaci stavby za úplné uzavírky dotčeného úseku silnice II/403 s vyznačením objízdné trasy po stávajících komunikacích, bez nutnosti předpokládané stavby provizorní objízdné komunikace a přeložky vzdušného vedení NN. Toto se pozitivně projevilo ve zmenšeném rozsahu dočasných záborů ZPF a zejména v omezení předpokládaného kácení vzrostlých stromů.
Stavba významně přispěje ke zlepšení jízdních podmínek na komunikaci II/403 při vjezdu do obce Urbanov, ke zvýšení bezpečnosti provozu na této komunikace a zároveň ke zvýšení bezpečnosti chodců v obci Urbanov. Stavba byla rovněž navržena a realizována velmi šetrně ve vztahu k životnímu prostředí (minimalizace záborů pozemků a zásahů do toků a vegetace).