II/360 obchvat obce Oslavička, 1. stavba
Na stavbě se podíleli
Přihlašovatel | Kraj Vysočina |
---|---|
Hlavní investor | Kraj Vysočina |
Druhý investor | Státní fond dopravní infrastruktury |
Provozovatel | Krajská správa a údržba silnic Vysočiny |
Hlavní projektant | Dopravoprojekt Brno a.s., Brno |
Hlavní zhotovitel | Skanska DS a.s., Brno |
Více o stavbě…
Silnice II/360 je důležitou spojnicí mezi Třebíčí a Velkým Meziříčím. Pro město Třebíč je rovněž napojením na dálnicí D1.Jedná se o 1. stavbu akce II/360 obchvat obce Oslavičky v délce 1,680 km. Přeložka silnice II/360 byla navržena a realizována v kategorii S 9,5/70. V dotčené oblasti vybudovaná přeložka silnice II/360 odklonila dopravu z obce Oslavička. Původní trasa silnice II/360 v průtahu obce Oslavička vykazovala velmi nevhodné směrové vedení (hluboko pod limitními hodnotami) a rovněž naprosto nedostatečnou šířku koruny komunikace.
Přehled významných stavebních objektů:
- SO 101-1 Přeložka silnice II/360
- SO 101-2 Propustek v km 0,363
- SO 101-3 Propustek v km 1,450
- SO 203 Zárubní zeď vpravo v km 0,410 - 0,570
- Stavební objekty řady 400
- Přeložky a úpravy vedení inženýrských sítí.
- SO 801 Vegetační úpravy
- SO 802 Hospodaření s ornicí
- V rámci objektu SO 101 došlo rovněž k realizaci opatření pro ochranu obojživelníků
- Součástí stavby byla rovněž náhradní výsadba.
Realizovaný obchvat se od původní komunikace odpojuje asi 700 m před obcí Oslavička (ve směru od Třebíče) tak, aby byl zajištěn plynulý průběh přeložky.Po přechodu pole je trasa vedena lesem v km 0,380-0,530. V tomto úseku je vedena v odřezu. V tomto úseku byla vybudována zárubní zeď délky 160 m proměnnou výškou od 3 do 6,5 m. Pohledová strana zárubní zdi je provedena z lomového kamene, vršek stěny je osazen římsou. Římsa je vyvýšena oproti terénu za zdí tak, aby představovala překážku pro migrující obojživelníky - navedení do podchodu pro obojživelníky.
Dále trasa komunikace prochází přes pole mezi silnicemi III. třídy (směr Rohy a Hodov) v křižovatce se silnicí III. třídy (směr je trasa ukončena provizorním napojením na původní komunikaci sil. II/360.
Směrové vedení se skládá ze směrových oblouků s přechodnicemi o min. R 280 m. Výškové vedení - vypuklý výškový oblouk má min. hodnotu R 3000 a max. R 5500 m. Vydutý oblouk má min. hodnotu R 2000m. Příčné uspořádání jízdní pruhy 2x 3,50m, vodící proužky 2x 0,25m, zpevněná krajnice 2x 0,50, nezpevněná krajnice 2x 0,50mKonstrukce vozovky AKM I 40mm, ABVH II 80mm, OK I 60mm, PMH 90mm, VŠ 18mm, ŠD 150min. mm