Silnice II/360 Třebíč - ul. Rafaelova II
Na stavbě se podíleli
Přihlašovatel | COLAS CZ a.s., provoz Třebíč |
---|---|
Hlavní investor | Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa Brno |
Majitel | Kraj Vysočina |
Provozovatel | Správa a údržba silnic, Třebíč |
Hlavní projektant | Dopravoprojekt Brno, a.s. |
Hlavní zhotovitel | COLAS CZ a.s., provoz Třebíč |
Více o stavbě…
V rámci stavby byla v roce 2001 vybudována a zprovozněna dolní část nové silnice II/360 (od začátku po km 0,120) s připojením ulice Brněnské, a bylo tak možno ukončit uzavírku Brněnské ulice a zprovoznit úsek mezi silnicí I/23 (ulice Sportovní) a ulicí Brněnskou. V roce 2002 byla vybudována druhá etapa přeložky silnice jako dvoupruhová obousměrná, šířkové uspořádání odpovídá kategorii místní komunikace MS 9/60. Základní šířka mezi obrubníky je 8,0 m (jízdní pruhy 2x 3,5 m, vodicí proužky 2x 0,5 m), ve směrových obloucích je rozšířena.Chodníky přiléhající k vozovce mají šířku 2,0 m.Délka hlavní trasy je 1,29 km.
Součástí stavby bylo provedení třech křižovatek, do kterých byly zaústěny místní komunikace. Křižovatka s ulicí Sportovní byla řešena jako světelná, ostatní jsou bez SSZ. Podél celé stavby jsou provedeny protihlukové stěny s výplní dřevěnných, pohltivých panelů.Ty jsou z části v místech násypů založeny na vrtaných pilotách, dále pak jsou provedeny na monolitických, zárubních, betonových zdích. Součástí stavby bylo vybudování čtyřech autobusových zastávek jako zálivy, v místě zářezu byl okolní terén oddělený gabionovou zdí z lomového kamene.Další součástí stavby bylo provedení napojení účelové komunikace do pekárny Třebíč a do stavebnin Třebíčské Tepelné Společnosti, v tomto prostoru bylo vybudované parkoviště pro osobní vozidla.
Stavba byla prováděna ve velmi členitém terénu, max. výška násypů byla 11 m. max. hloubka výkopů 6 m. Násypový materiál byl jednak použit z výkopů stavby a řádově 31 tis.m3 byl dovezen z přilehlých lomů. V místech násypů byly provedeny výztužné geotextílie, v místech zářezů byly použity trhací práce. Po celé délce stavby byla vybudována nová dešťová kanalizace s monolitickými šachtami od průměru 300 mm do 1000 mm.Další součástí stavby byly přeložky prakticky všech ing. sítí,veřejné osvětlení bylo vybudované jako novostavba. Pro lepší zabezpečení zimní údržby byl vybudován kamerový systém s propojením bezdrátově na SÚS Třebíč. Celkový finanční objem byl 108 mil.kč.
Zhutnění a únosnost násypu, zemní pláně i podkladních vrstev ze štěrkodrti byly ověřovány statickými zatěžovacími zkouškami kruhovou deskou. Kvalita asfaltových směsí pro hutněné asfaltové vrstvy byla ověřována kontrolními zkouškami. Výsledky zkoušek prokázaly velmi dobrou kvalitu asfaltových směsí. Zrnitosti, obsahy asfaltu, mezerovitosti, hodnoty stability a přetvoření dle Marshalla vyhovovaly požadavkům ČSN 73 6121 Hutněné asfaltové vrstvy.
Míry zhutnění byly měřeny radiometrickým přístrojem TROXLER 3440. Míry zhutnění splňovaly požadavky ČSN 73 6121.